reklama

Slasti a nepríjemnosti metropolitného psíčkarstva (II.)

Zara mi zmenila život. Je tu však mesto. Ako čerstvo pečený chovateľ psa tedapodávam hlásenie, teraz zas o ôsmych slastiach spojených s chovnaím psa v Bratislave.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Pred dvomi rokmi sme nevedeli, že sa naša domácnosť rozšíri o Zaru. Kamarátova dalmatínka Aida sa však spustila s dalmatíncom Karolom a raz pri popíjaní vína a počúvaní Toma Waitsa, som povedal: Tak ja ju beriem!

Pokračujme tým, čoho je neporovnateľne viac, tým príjemným:

Dieťa: Žijem s partnerkou, ale ešte nemáme dieťa. Vieme však, aké je to mať na starosti tak asi trojročného človeka. Vedci hovoria, že asi tam siaha intelekt psov. A veru! Máte psa, máte neustále doma mimino. Dobrá škola rodičovstva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fitness: Mnohí nepsíčkari, akým som bol donedávna aj ja, si myslia, že držať psa väčšieho, ako krabica od topánok, je týraním. Nesúhlasím! Denne so Zarou nachodím alebo nabehám minimálne šesť až osem kilometrov. Cez víkend sú to pokojne štvor až päťhodinové prechádzky, po ktorých je pre ňu gauč a spánok tým najväčším potešením. Doslova do neho vteká. Často sme v lese na Kolibe alebo v Horskom parku, Gotko je tiež super. Skôr by som povedal, že Zara má vysokú kvalitu života a ja tiež. Kardiovaskulárne si robím dobre. So psom sa hýbe omnoho veselšie.

Lenivosť: Chodiť chodiť alebo chodiť behať v sebe obsahuje schopnosť dennodenne bojovať s lenivosťou. To však nie je všetko. Pes ma donútil nastaviť si zdravší biorytmus. Vďaka nemu som objavil, že rána v Bratislave vedia byť krásne. A tiež to, že unavený po večeri sa, lenivosť nelenivosť, zdvihnem a odkráčam so Zarou pokojne aj do dažďa zmiešaného so studeným vetrom. Aj to vie byť krásne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zen: Dnes je móda písať príručky, ktoré obsahujú toto, žiaľ častým používaním zdegradované slovo. Zen a deadlinei, zen a umenie života, zen a hranie na gitare, maľovanie a kopec ďalších. Keď budem mať čas, napíšem bestseller Zen a psíčkarstvo. Bude to jednoduchá kniha pre uponáhľaných ľudí. Sám praktizujem psí zen. V hlave kopec práce, úloh, problémov a potom hľa... je len okamih. Sledujem jej dynamický beh, vidím listy ako nimi hýbe vietor, tiene stromov, jedinečný pohyb chodcov. Vtedy viem, že vlastním poklad prítomnosti. No čistý Zen.

Terapia: Pochopte, že som nebol príčkar. Skôr naopak. Ale teraz viem, že pes v meste poskytuje v tomto cynickom, na výkon a peniaze zameranom, entropickom svete, vysokú pridanú hodnotu. Stačí jediný dotyk, pohladenie, ležanie v posteli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Balenie báb: Som zadaný ale mám pocit, že keď slečna obdivuje môjho psa, ako by mi hovorila „si mi sympatický chlapče“. A že ich je J Dobre, nie je ich zas toľko, ale tá kvalita...

Sociálne siete: Som freelancer a medzi príčkarmi je fakt kopec živnostníkov, umelcov na voľnej nohe či podnikateľov. Spoznáte ich podľa toho, že venčia v čase, kedy si pracujúca väčšina odbíja svojich denných osem hodín. Tak som stretol minimálne dvoch potenciálnych obchodných partnerov a viacero užitočných kontaktov. Nehovoriac o zaujímavých tvorivých ľuďoch – galérnikoch, výtvarníkoch, hercoch, hudobníkoch, právnikoch alebo dizajnéroch. Všetko nepánované, náhodné stretnutia a priateľstvá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podniky: Mám rád Bratislavu a tak mám aj obľúbenú kaviareň, v ktorej je Zara vítaná. A vôbec, práve tie kvalitné krčmy, hostince, reštiky a kaviarne, so psami problém nemajú. Väčšina je vybavená aj miskou na vodu. Keď už sa pes musí tú pol hodinku nudiť, nech mu aspoň nevysmädne.

Toto všetko ďaleko predčí nepríjemnosti spojené s metropolitným psíčkarstvom, takže túto časť prosím považujte za omnoho podstatnejšiu. Majitelia psov ktorí na nikoho neskáču mi určite dajú za pravdu.

Milo Prunus

Milo Prunus

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Freelancer uvedomujúci si prchavosť bytia a preto sa snaží stihnúť toho čo najviac. Najmä odkedy si medzi svojimi ustupujúcimi vlasmi našiel prvých asi desať šedivých. Verí, že každý pri troche vytrvalosti a motivácie môže plniť svoje sny, ak platí, že kto je spokojný s tým čo má, vždydostane to, čo chce. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu