reklama

Čo sa dá robiť v pomalých kolónach a prečo sú gender nespravodlivé

Čas je dnes vzácnou komoditou. Môžete ho získať habadej, keď jazdte z Bratislavy, do Bratislavy alebo okolo nej. V kolónach áut. Ženy však majú jednu nevýhodu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Známy mi poslal fotku kolóny áut z bratislavského obchvatu. Hneď ako som ju v maili rozklikol, prišlo toľko obrazov, spomienok a impulzov, že som musel napísať tento blog. Zvlášť keďže sa blížia dušičky a kolóny bývajú veľkorysé a človek v nich strávi pokojne o hodinku dve viac, ako by cesta trvala normálne.

Marika

Tak ako vlani, cestovali sme z BA do Ružomberka. Po zažehnaní hnevu a bezmocnosti z tých kolón a cestovania 10 kilometrovou rýchlosťou na niektorých úsekoch, sme v kokpite kamarátkinho mercedesu kombi konečne prijali realitu. Začali sme počúvať Cdčka, ktoré tam mala. Keďže bolo veľa času, počúvali sme pozorne a nie prísluchovo. Kamarátka vytiahla starší album Mariky Gombitovej, tam, kde je aj Koloseum. V stredoslovenských priesmykoch z toho išli zimomriavky, aké pop už, aspoň mne, nedokáže poskytnúť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikdy som to predtým celé nepočul a tak sme si mlsali na starej kvalite, debatovali o skvelých textoch, skutočnosti a naliehavosti jej prejavu a samozrejme porovnávali so súčasným popom. Zistili sme, že keby Marika bola aktívna, žiadna popová slovenská slečna by na ňu nemala. Potom prišiel na rad slovenský hip-hop, konkrétne Decko a Rendezska.sk. Zaujímavé, bratislavské témy, ktoré nás vrhli do debát o súčasnosti hlavného mesta. Potom ktosi vytiahol iPod a už to šlo raz naraz. V tej situácii sme si vymieňali to, čo by sme si inokedy vymeniť nemohli a to, čo by sme v inej situáci asi neprijímali s takou otvorenosťou. Zápchy ľudí spájajú. Hardcore, metal, house, drum n base, rap, pop, rock, opera, vážna hudba. Úžasné dušičky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemčina a chlast

Raz sme šli v piatok podvečer do Bratislavy s kámošom v jeho fiatke. Nemal rádio. Hovorí však vynikajúco po nemecky a ja som sa tento jazyk učil na strednej aj vysokej, ale keďže ho moc neobľubujem, tak ho ani necvičím, začal som ho teda nútiť do konverzácie v nemčine. On ma počúval, sem tam, sa uchcechtol, odpovedal, opravoval, vyvetľoval niektoré uajímavé slovné zvraty a idiómy. Trvalo to dve hodiny a k nemčine mám odvtedy o niečo kladnejší vzťah, dokonca si sem tam pozriem nejaké nemecké časopisy.

V aute sa dá od nudy samozrejme aj slušne opiť. To sa mi tiež stalo. V lete. V aute bolo razom nafajčené, smrdelo tam pivo a tvrdé. Toto riešenie prestojov v kolónach je však namáhavé a bolestivé kvôli opici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Gender nespravodlivosť

Keďže ma to, čo ľudia robia v zápche zaujalo, začal som sa pýtať známych. So zásadnou vecou rišla Jana. Opisovala mi, ako sa raz dostala do kolóny na výjazde na Trnavu. Bolo pekné letné popoludnie, nestál len vzduch ale aj autá. Čas si krátila počúvaním nejakej divadelnej hry na Devíne a po minútach sa jej začalo chcieť na malú. Je to energická žena a keď videla, ako si chalapi popri ceste bez okolkov uľavujú, začala zúriť. „Žene keď sa jej chce, tak má smolu,“ povedala mi v gender rozhorčenosti. Povedal som jej, že môže aj ona, že jej to nikto nezakazuje, ale to sa na mňa pozrela takým spôsobom, že som ju uistil, že v otázkach močenia v zápchach som jednoznačne feminista a som za vybudovanie špeciálnych separé paravanov každého pol kilometra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď už sme pri tejto problematike. Aj muži majú problém. Celkom inak vyzerá, keď žena v zápche vystrčí nohu von okienkom, oprie ju o spätné zrkadlo spolujazdca a lakuje si nechty na nohách. Hlavy vodičov sa otáčajú a tvária sa prívetivo. Keby si chlap strihal takto paznecty na nohách asi by to nebolo pre okoloidúce vodičky príjemné.

Čo všetko

Bolo by skvelé, keby zápchy Bratislavu nepostihujú tak často a tak intenzívne. Keď už nás však postihne, treba k tomu pristupovať konštruktívne. Pýtal som sa teda ďalej a zistil som, že čakanie v zápcach je síce stresujúce ale mnohí moji známi vedia situáciu prijať a dokážu robiť rôznoraké veci. Prikladám zoznam činností, ktoré som získal výskumom v teréne:

- počúvať hudbu, ktorú ste už dlho nepočúvali

- učiť sa slovíčka cudzieho jazyka

- precvičovať si cudzí jazyk tak, že opisujete okoloidúcu scenériu, vodičov a skladáte jednoduché deduktívne vety odkiaľ, kam a prečo asi idú, je to vraj po chvíli dosť sranda

- venovať sa dennému sneniu (hrozí, že na vás budú trúbiť vždy, keď sa kolóna pohne o tú svoju piaď)

- ak to situácia dovoľuje, nenápadne sa venovať dráždivým erotickým hrám s partnerkou, ak partnerku nemáte, tak s ochotnou peknou spolujazdkyňou (platí to aj naopak samozrejme)

- čítať knihu (osobne nemám s týmto dobré skúsenosti, naokolo sa často deje mnoho zaujímavého a musíte byť v strehu)

- určite sem patrí vymýšľanie nepriestrelných, extrémne vychcaných výhovoriek, prečo meškám (je jednoduché povedať že ste boli v zápche, treba niečo originálnejšie)

- zápcha vytvára geniálne podmienky pre nácvik karaoke spevu, rádiostaníc je neúrekom, a odrhováky pozná každý, aj metalisti, smelo do toho (všímajte si potom reakcie vodičov vo vedľajšom pruhu, ak si niektorý tiež spieva, otvorte okienko a pokecajte s ním o technike spevu a obľúbených šlágroch)

- konečne zavolať známemu, o ktorom viete, že to už dlhše očakáva

- konečne zavolať blízkemu, o ktorom viete, že by vás rád počul

- hrať elektronické šachy

- hrať sirokú škálu videohier (jedna z najmenej konštruktívnych činností v zápche)

Ak máte aj vy spôsoby, ako si užívať vzácny voľný čas v podmienkach váško auta, budem rád, ak sa so mnou podelíte.

Milo Prunus

Milo Prunus

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Freelancer uvedomujúci si prchavosť bytia a preto sa snaží stihnúť toho čo najviac. Najmä odkedy si medzi svojimi ustupujúcimi vlasmi našiel prvých asi desať šedivých. Verí, že každý pri troche vytrvalosti a motivácie môže plniť svoje sny, ak platí, že kto je spokojný s tým čo má, vždydostane to, čo chce. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu